Wśród saren i danieli, czyli w drodze na Czerwona Górę

W przepiękna, słoneczna i ciepła niedzielę 9 marca 2014r. połaczone siły Kół PTTK z Kłodzka, Dusznik Zdroju i Nowej Rudy (ponad 30 osób!) wyruszyły na wyprawę trasa z Polanicy Zdroju do Kłodzka.

Poczatek wędrówki to stacja kolejowa Polanica Zdrój, gdzie natrafiliśmy na połaczone szlaki – zielony, żółty i “serduszkowy”. Droga w górę wędrowaliśmy do wsi Pokrzywna, gdzie drewniany drogowskaz poprowadził nas skrajem lasu w kierunku Klasztoru oo. Sercanów. Niestety, znajdujace się tam Muzeum Misyjne było akurat niedostępne. Mówi się trudno. Ale przynajmniej udało się trafić na pierwszy tej wiosny krokus! Po opuszczeniu ogrodu klasztornego zeszliśmy do drogi w kierunku Bystrzycy, skad odeszliśmy na polna trasę w kierunku wzgórza Zagajnik (480). Bardzo urokliwa ścieżka prowadziła nas najpierw skrajem lasu, a potem łakami nad Nowym i Starym Wielisławiem. Już od tego momentu zaczęły nam towarzyszyć liczne stada danieli i saren. W sumie największa radość z tego spotkania miał towarzyszacy naszej grupie pies myśliwski. Myśliwski, ponieważ wciaż myślał, że dogoni racze łanie. Najwyraźniej jednak nie docenił przeciwnika, bo stada umykały z ogromna szybkościa. My tymczasem powoli docieraliśmy do wzgórza Polana (405), skad zeszliśmy przez łaki w kierunku coraz lepiej widocznego wzniesienia Czerwoniaka (399), zwanego także Czerwona Góra. Tu żarty się skończyły, a zaczęły poważne podejścia. Najpierw do punktu widokowego na górnej krawędzi kamieniołomu nad Żelaznem (wspaniała panorama), a potem na sam szczyt góry, gdzie trafiliśmy na świeżo odrestaurowany grób Babette Sibylle Bousset. Dalej wśród zimozielonego bukszpanu podażyliśmy w dół, do widocznego w oddali osiedla Ksiażek w Kłodzku, gdzie trafiliśmy na drogę utwardzona. Potem przez most na Bystrzycy Dusznickiej i już byliśmy na widokowej trasie wiodacej wzdłuż Nysy Kłodzkiej. Ostatnie kilometry trasy to droga św. Jakuba i wreszcie stacja Kłodzko Miasto. Przepiękna trasa, ale polecana raczej wczesna wiosna, bo potem zarasta ja trawa “po pas”.

Zdjęcia: P. Janowski, W. Telus

09.03.2014 Polanica Zdrój-Czerwoniak-Kłodzko
20 km, 300m
S13 23 tak
Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.