Na Ścinawskich Wzgórzach w poszukiwaniu wiosny

1 marca 2015r. na poszukiwanie wiosny wyruszyła ponad 50-osobowa grupa turystyczna, złożona z turystów Koła PTTK im. “Gwarków Noworudzkich” w Nowej Rudzie (pod kierunkiem kol. Czesława Dominasa i kol. Witolda Telusa), SKKT Szkoły Podstawowej nr 7 w Nowej Rudzie (pod kierunkiem kol. Ireny Caryk i kol. Jana Okońskiego) i grupy “AniKije” z Noworudzkiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku (pod kierunkiem kol. Anny Szczepan).

Na starcie w Gorzuchowie pojawiliśmy się około 9:30. Po przywitaniu kierownik grupy poprowadził nas droga w kierunku przysiółka Gorzuchówek. Spod stacji kolejowej “Gorzuchów” należy skierować się w drogę do Kamieńca. Dalej mostem nad Ścinawka i do skrzyżowania droga asfaltowa. W Gorzuchówku skręcamy w prawo, droga wiodaca niedaleko od rzeki. Wędrujemy aż do domu z numerem 146, gdzie skręcamy w lewo (można zejść wcześniej – i tak właśnie zrobiliśmy, ale należy przejść przez podwórze prywatnej posesji). Wędrujemy w górę, podziwiajac coraz piękniejsze panoramy Gór Sowich, Gór Bardzkich i Wzgórz Włodzickich, stopniowo osiagajac grzbiet Wzgórz Ścinawskich. Potem droga coraz niżej, kierujac się w stronę doskonale widocznej wieży widokowej “Suszynka” i zabudowań wsi Suszyna. Przechodzimy przez pierwsze zabudowania wsi i osiagamy skrzyżowanie, na którym skręcamy w lewo, w górę. Wędrujemy w stronę przystanku autobusowego i dalej w górę. Obok domu numer 9 (?) skręcamy w prawo w dobrze widoczna drogę, która wspina się lekko , dajac możliwość odejścia na drogę równoległa do drogi asfaltowej. Dochodzimy nia do ujęcia wody przy agroturystyce i wieży “Suszynka”.

Po zwiedzeniu wieży kierujemy się ponownie do ujęcia wody i tym razem wędrujemy droga asfaltowa w dół wsi. Na zakręcie spotykamy polna drogę wiodaca wprost w kierunku linii lasu nad Raszkowem (prawdopodobnie lepsza droga – do sprawdzenia). My poszliśmy na sam dół wsi, wędrujac do pierwszych zabudowań Raszkowa. Mijamy przystanek autobusowy i skrzyżowanie z droga na Niwę. Zdecydowanie odradzamy zejście z głównej drogi przy świetlicy wiejskiej – wędrujemy konsekwentnie do skrzyżowania z droga na Wambierzyce (tu z prawej strony dołacza droga polna z lasu, która wyprowadza ten “lepszy wariant” spod wieży). Idziemy w kierunku Wambierzyc, wypatrujac pierwszego skrętu w lewo, w kierunku linii lasu. Jest tylko jedno takie zejście, trudno go przeoczyć. Dochodzimy do linii lasu i wspinamy się leśna ścieżka na słabo widoczne wzniesienie Bogatki. Pod Bogatka poszukujemy leśnej drogi schodzacej w dół wawozu (w lewo) i idziemy droga cały czas prosto, przecinajac potok. Dochodzimy do skrzyżowania z droga 388 (Wambierzyce-Polanica), która przecinamy i wchodzimy na drogę wiodaca skrajem lasu w kierunku kaplicy. Doskonale widoczna ścieżka prowadzi nas przez kolejne kapliczki aż do ścieżki Synaj-Tabor-Wambierzyce. Schodzimy obok kolejnych kaplic aż do schodów kamiennych. Wychodzimy na plac Najświętszej Marii Panny przy bazylice, gdzie kończy się nasza trasa.

Na przejście całej tej trasy o długości 12 km i sumie podejść 400m należy przeznaczyć około 4-5 godzin (wliczajac postoje i zwiedzanie wieży widokowej).

Goraco polecamy tę trasę, majac nadzieję, że władze samorzadowe podejma wkrótce słuszna decyzję o wyznakowaniu tego szlaku – proponujemy kolor zielony. Widoki i ciekawe miejsca sa tego warte. Trasa jest bezpieczna, wygodna i w sam raz na jednodniowy spacer.

Dziękujac wszystkim uczestnikom za wyrozumiałość w przecieraniu szlaku, prowadzacym za zdecydowanie i pewna rękę w prowadzeniu grupy i wszystkim za udział już dziś zapraszamy na nasze kolejne wyprawy.

Wzór wypełnienia ksiażeczki GOT

Data odbycia wycieczki

Trasa wycieczki

Nr grupy górskiej wg reg. GOT

Punktów wg reg. GOT

Czy przodownik był obecny?

01.03.2015

Gorzuchów – wieża „Suszynka”
(6km, 200m)

S.15

tak

01.03.2015

Wieża „Suszynka” – Wambierzyce
(6 km, 200m)

S.15

tak
Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.