(cz. XVI) Gorace Sudeckie Szlaki – na XVI odcinku GSS

Upalna sobota, 3 czerwca 2017r. – kolejny odcinek wędrówki Głównym Szlakiem Sudeckim. Tym razem przed nami odcinek w Krowiarkach oraz (nieco zaległe) zejście z masywu Czarnej Góry. Na szczęście na szczyt można było bez kłopotu wjechać “Lukstorpeda”, czyli supernowoczesnym wyciagiem z Siennej. Około 10:00 zatem stanęliśmy na szczycie Czarnej Góry (1205m), gdzie – z drewnianej wieży widokowej – dało się obejrzeć rozległa panoramę okolicznych gór. Potem bardzo stromo w dół – po ostatnich obfitych ulewach woda deszczowa mocno zniszczyła szlak. Trzeba bardzo uważać, bo luźne kawałki gabro osuwaja się spod butów. Na Przełęczy Puchaczówka zameldowaliśmy się zatem dopiero po około 1 godzinie zejścia. Tam, przy resztkach ogniska nastapiło uroczyste przyjęcie do naszego Koła dwóch nowych członkiń (gratulujemy!) oraz tradycyjne poczęstowanie “Krówiarkami”.

Po odpoczynku dalsza droga, wśród pól i lasów na zboczach Krowiarkowych wzgórz: Pasiecznika (893 m), Wilczyńca (877 m) oraz Chłopka (778 m). Po południu dotarliśmy do Katów Bystrzyckich, a dokładniej w okolice kościoła pw. św. Katarzyny Aleksandryjskiej z XVIw. Niestety kościół zamknięty na głucho, więc nie dało się obejrzeć znakomitych rzeźb dłuta Michała Klahra Starszego. Sklep owszem, był – ale z minerałami. No jak pech, to pech…

Trudno, w narastajacym upale powędrowaliśmy przez Farna Lgotę, zboczem Kieżny do Ladka Zdroju. Tu jednak upał wyssał z nas resztkę sił. Nie starczyło nam zapału na zwiedzanie miasta i parku zdrojowego, więc poprosiliśmy o kurs do domu. Trudno, następnym razem będziemy “świeżsi”…

Wzór wypełnienia ksiażeczki GOT:

03.06.2017 Przełęcz pod Chłopkiem-Katy Bystrzyckie S.16 3 tak
03.06.2017 Katy Bystrzyckie-Rozdroże pod Kieżna S.16 3 tak
03.06.2017 Rozdroże pod Kieżna-Ladek Zdrój S.16 4 tak
Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.