Górskimi Szlakami Sudetów, na XVIII odcinku “GSS”

W sobotę 1 lipca 2017r. grupa 21 uczestników z koła PTTK imienia “Gwarków Noworudzkich” w Nowej Rudzie zgłosiła się na start 18 edycji “Rajdu GSS”.

Wycieczkę rozpoczęliśmy tam, gdzie zakończyliśmy poprzednia część – na stacji paliw w Ladku Zdroju. Na poczatek dwie przemiłe uroczystości Po pierwsze nasz Honorowy Przodownik, kol. Czesław Dominas Obchodził tego dnia swoje urodziny a po drugie do naszego koła przyjęliśmy nowa młoda członkinię – koleżankę Monikę. Obu turystom serdecznie gratulujemy!

A potem już pierwsze kroki w kierunku rynku, następnie obok starego kościoła ewangelickiego i z kierunku zabytkowego mostu Świętego Jana nad Biała Ladecka. Po przejściu przez rzekę skierowaliśmy się ulica Widok w kierunku doskonale widocznego łańcucha Gór Złotych. Po drodze koledzy Edward Lada Edward Soja i zaprowadzili nas w kierunku tajemniczej jaskini rozbójników czyli resztek dawnego kamieniołomu skał wapiennych. Potem mozolnym podejściem zdobywaliśmy kolejne metry do Przełęczy pod Konikiem. Nasi sprawdzeni grzybiarze odnajdywali kolejne egzemplarze borowików szlachetnych. Po odpoczynku na leśnej przełęczy dalsza droga powiodła nas do wsi Wojtówka. Piękne widoki na nowe domy w stylu ranczerskim a następnie kolejne metry drogi pod górę tym razem zboczem wzniesienia Rasztowiec. Ze wzgórza stroma ścieżka zeszliśmy w kierunku wsi Orłowiec. Tu niemiła niespodzianka w postaci zimnego niespodziewanego prysznica prosto z nieba. Na szczęście udało nam schować się do wiaty nieczynnego już przystanku autobusowego (ostatni autobus odjechał stad prawie 10 lat temu, ale rozkład jazdy wciaż jest nieźle widoczny). Na szczęście deszcz nie trwało zbyt długo i mogliśmy powoli ruszyć waska dróżka w kierunku masywu Jawornika Wielkiego. To bardzo długie strome i męczace podejście ale na szczęście na szczycie czekał nas prezent w postaci wspaniałych widoków z nowej drewnianej wieży widokowej prosto na panoramę przedgórza sudeckiego. Z Jawornika Wielkiego powoli, dość monotonnie, leśna ścieżka schodziliśmy coraz niżej i niżej z odpoczynkiem przy wiacie na Przełęczy pod Trzeboniem. Na leśnej polanie była pora na okazjonalne ognisko. A potem już bardzo długo, leśna droga wzdłuż Złotego Potoku dotarliśmy do Złotego Stoku. Solidnie zmęczeni wsiadaliśmy do naszego busa i wróciliśmy do Nowej Rudy.

Wzór wypełnienia ksiażeczki GOT:

01.07.2017 Orłowiec-Jawornik Wielki S.17 7 tak
01.07.2017 Jawornik Wielki-Przełęcz pod Trzeboniem S.17 2 tak
01.07.2017 Przełęcz pod Trzeboniem-Złoty Stok S.17 5 tak
Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.