Wędrowanie po Włodzickich Wzgórzach

W dniu 22.07.2017 r. grupa 8 noworudzkich gwarków + 1 udała się szynobusem na zaplanowana wycieczkę do stacji Świerki Dolne. Po pamiatkowym zdjęciu pod tablica z nazwa stacji rozpoczęliśmy wędrowanie na Włodzicka Górę. Trzeba przyznać, że podejście na Włodzicka Górę od strony stacji szlakiem zielonym wymagało samozaparcia i sporego wysiłku, tym bardziej, że słoneczko zaczęło mocno przypiekać. Zastrzyk energii w postaci tradycyjnych „krówek” pozwolił na dotarcie na szczyt góry, na którym znajduja się ruiny wieży widokowej z 1927 r. Nie brak było śmiałków na wejście na nia. Po krótkim odpoczynku udaliśmy się na punkt widokowy przy białym krzyżu a widoki zaparły nam dech w piersiach- widać było wieżę widokowa na Wielkiej Sowie, schronisko Orzeł oraz całe pasmo Gór Sowich. Uzupełniliśmy zapasy energii krótkim posiłkiem i wyruszyliśmy w dalsza wędrówkę do zbocza Krępca podziwiajac cudowne widoki na góry Stołowe, Orlickie, Sowie, widać było nawet wieżę „Suszynkę” i wieżę na górze Św. Anny i tak dotarliśmy na Sokoli Garb, na którym rozpaliliśmy ognisko i upiekliśmy kiełbaski, które bardzo nam smakowały. Schodzac z Sokolego Garbu koło „jeżynowego szlaku” wycieczkę zakończyliśmy na Osiedlu Piastowskim w Nowej Rudzie.

Zdjęcia i opis wycieczki.

Edek Soja

22.07.2017 Świerki-Włodzicka Góra S.11 3 tak
22.07.2017 Włodzicka Góra-Krępiec S.11 5 tak
22.07.2017 Krępiec-Nowa Ruda S.11 3 tak
Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.