Spacer w dzikie Góry Suche

Aktywne Lato z noworudzkimi “Gwarkami” sięga zenitu. Na 3 edycję spacerów zaprosił nas Przodownik Turystyki Górskiej, kol. Edward Soja, tak więc w sobotni poranek, 5 sierpnia 2017r. na wezwanie do wędrówki stawiło się 10 ochotniczek i ochotników. Najpierw krótki rys historyczny na temat budynku dworca kolejowego “Nowa Ruda” oraz powstania i działalności linii kolejowej, a potem w drogę – niebieskim szlakiem “Przyjaźni polsko-czeskiej”, wyznakowanym zreszta przez znakarzy z naszego Koła w roku 2014. Zaraz za budynkiem stacji mijamy “Dwór Górny”, dawniejsza siedzibę szlacheckiego rodu Stillfriedów, potem wchodzimy na “Zielony Most” nad linia kolejowa, a dalej idziemy droga między oródkami działkowymi w stronę zboczy Krępca (645 m.), gdzie szlak niebieski osiaga węzeł ze “Szlakiem spacerowym świętojańskim”, na tzw. “Drodze Staromłyńskiej”.

Po krótkiej przerwie dalsza wędrówka, stromo w dół, tuż przy linii kolejowej, lawirujac między luźnymi kamieniami a powalonymi drzewami. Docieramy teraz pod wiadukt kolejowy nad Włodowicami. Dalsza droga prowadzi nas w dół, w stronę Kościoła pw. św. Piotra Kanizjusza we Włodowicach, potem przez most na Włodzicy i kładkę nad Skakawa. Przekraczamy główna drogę we wsi i wchodzimy szosa w kierunku Świerk. Szlak skręca na most nad kanionem Skakawy i tu zauważamy pierwsze ślady “Drogi Chlebowej” – nowej trasy spacerowej utworzonej z okazji Festiwalu “Góry Literatury”. Dzięki twórcom Drogi nasza trasa zyskała kilka bardzo miłych dla oka tablic informacyjnych.

Za wawozem idziemy dalej w kierunku wzgórz Gaj i Gaik, gdzie szlak osiaga ścieżkę grzbietowa Wzgórz Włodzickich. Z Gaika schodzimy w kierunku osady Rzędzina (d. Flucht) i szumiacego leniwie Marcowskiego Potoku, który oddziela Wzgórza Włodzickie od Gór Suchych. Za potokiem mijamy ostatnie gospodarstwo po polskiej stronie i kierujemy się prosto w stronę linii lasu. W lesie pora na pierwsze słodko-kwaśne jeżyny i maliny. Delektujac się leśnymi specjałami docieramy do zielonego szlaku granicznego i węzła “Pod Ptasim Szczytem”. Ostatnie metry to podejście na sam Szczyt (Ptasi) o wysokości 668m.

Na samym szczycie pamiatkowe zdjęcie i wracamy na polanę nad Rzędzina, gdzie nadeszła pora na tradycyjne ognisko i zupełnie nowatorskie “kijki” do kiełbasek dostarczone przez kolegę Czesława (dziękujemy!). Po ognisku wracamy ta sama droga do Włodowic, a do Nowej Rudy idziemy już prosto “dolna droga” wzdłuż Włodzicy

Uczestnikom dziękujemy za cierpliwość, a Kierownikowi za wyrozumiałość.

Wzór wypełnienia ksiażeczki GOT:

05.08.2017 Włodowice-Nowa Ruda
(2km, 0m)
S.11 2 tak
Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.