IX Rajd Niepodległości

11 listopada 2023 roku – zgodnie z “gwarkową” tradycją – wyruszyliśmy na szlak Rajdu Niepodległości uczcić narodowe święto i dołączyć do grona kibiców w Biegu Niepodległości, w którym również startują nasi “kółkowicze”.

Rano wyjazd pociągiem do Bartnicy, skąd “Barciowym Szlakiem” wędrujemy pośród malowniczych zabudowań wsi Bartnica. Wygodna droga prowadzi w górę miejscowości, przecina DW 381 i nieopodal dawnej strażnicy WOP (pyszne jabłka!) dochodzimy do kolonii Wrześnik. Tu zejście na drogę leśno-polną, którą (w asyście coraz ładniejszych panoram) docieramy na grzbiet pod Cerveną Horą. Stamtąd, prowadzeni stylowym drewnianym drogowskazem, wędrujemy do ruin Kaplicy pw. św. Anny w przysiółku Granicznik nad Świerkami. Milczący świadek potyczek prusko-bawarskich z XIX wieku budzi nostalgię jesienną.

O godzinie 11:11 nieopodal Granicznika obowiązkowo – hymn państwowy. I to wszystkie zwrotki! Załopotała narodowa flaga i błysnęły patriotyczne ozdoby.

Z Granicznika wędrujemy u stóp nieczynnego wyrobiska kamieniołomów melafiru i trafiamy na start “Biegu Niepodległości”. Serdecznie dziękujemy za gościnę, kawałek ciasta i gulasz oraz kubek superdobrej herbaty owocowo-ziołowej!

Po poznaniu zwycięzców biegu idziemy szlakiem żółtym na stację kolejową Świerki Dolne i cóż… pora wracać do domu…

Ten wpis został opublikowany w kategorii Relacje z naszych wypraw. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.