Gorąca Bogusza

27 lipca 2013r. noworudzcy “gwarkowie” wyruszyli na spacer na Górę Bogusza.

Na lipcowy spacer 27.07.2013r. Noworudzccy Gwarkowie wyruszyli z rynku w kierunku góry Bogusza. Po minięciu kościoła pw. Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny- wzniesionego w latach 1500-1502 oraz Kaplicy Loretańskiej(1765-1768), zaraz przy cmentarnej kolumnie maryjnej z 1736r., rozpoczęliśmy wspinaczkę na Boguszę liczącą 539-542 m n.p.m. Leśną, dość mocno zarośniętą ścieżką podążyliśmy zdobywać jej szczyt. W dole minęliśmy kościół pw. Podwyższenia Krzyża Świętego- początkowo był to pierwszy kościół parafialny w Nowej Rudzie (wzmiankowany po raz pierwszy w 1337r.), a także Willę „ Konrad” z XIX w. W Drogosławiu z ul. Jedności mogliśmy podziwiać wybitny szczyt Gór Sowich- Kalenicę( 964 m n.p.m.). Idąc dalej za kościołem Św. Barbary ul. Jana Pawła II skierowaliśmy się na ul. Jawornik, by na jej końcu poszukać echa. Sprawdziliśmy, echo nam odpowiedziało. Krótki odpoczynek w cieniu, zakończono konkursem wiedzy. Dalej Sokolim Stokiem 611 m n.p.m. i ogródkami nad Osiedlem Piastowskim powróciliśmy do rynku. Szefem Gwarków była Klaudia Głodek, a najmłodsza uczestniczka (bardzo dzielna) liczyła 4 lata.

Zapraszamy na kolejne wyprawy.

E.Lada

Ten wpis został opublikowany w kategorii Relacje z naszych wypraw. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.