Sasiedzkie wędrowanie, czyli szlakiem przez Broumovske Steny

Sobota, 14 czerwca 2014r. to poczatek nowej przygody noworudzkiego Koła PTTK im. „Gwarków Noworudzkich” z Klubem Czeskich Turystów TJ „Slovan” z Broumova w ramach polsko-czeskiej współpracy transgranicznej w Projekcie „Przekraczamy Granice”. Pierwsze kroki przez granicę polsko-czeska postanowiliśmy postawić w Górach Stołowych i Broumovskich Sten. Bardzo liczna grupę turystyczna poprowadził Przodownik Turystyki Górskiej, Czesław Dominas.

Autokar dowiózł nas w okolice schroniska „Pasterka” około godziny 10:00, skad powędrowaliśmy szlakiem niebieskim w stronę Machowskiego Krzyża, przy którym zbiegaja się szlaki turystyczne z Czech i z Polski. Pogoda nie rozpieszczała, cała drogę do granicznego schronu towarzyszyła nam nieco uciażliwa mżawka, ale za to atmosfera była zdecydowanie goraca, co jakby się równoważyło. Po odpoczynku na granicy wyruszyliśmy już czeskim, czerwonym szlakiem w kierunku rozdroża pod Bożanowskim Szpiczakiem(773) (Panuv Kriz), gdzie weszliśmy w mini-labirynt skalny, okalajacy pętla sam punkt szczytowy. Potem szlakiem zielonym w kierunku rozdroża pod Koruna(769), skad dalej szlakiem żółtym powędrowaliśmy, przez kolejne fantazyjne formacje skalne w kierunku słynnej „Kamiennej bramy” – symbolu Broumovskich Ścian. Chwila odpoczynku i pamiatkowe zdjęcia i dalej w kierunku Zajeci Rokle, gdzie spotkaliśmy zielony szlak. Szlak najpierw dość stromo, potem coraz łagodniej, wyprowadził nas do podnóża skalnych ścian, aby wkrótce odbić w kierunku zielonych łak nad wsia Krinice. Polna droga, wijaca się wśród upraw jęczmienia stopniowo zaprowadziła nas do wioski, gdzie chwilę odpoczęliśmy przy pomniku upamiętniajacym ofiary obu wojen światowych. A potem już mozolnie, droga asfaltowa w kierunku Broumova. Potem spacer po Broumovskim Namesti i wreszcie dotarliśmy do upragnionej mety w Resturacji „Gritz”, gdzie gościnni, czescy gospodarze uraczyli nas ciepłym posiłkiem i chłodnymi napojami. Posileni i już chyba w nieco lepszych humorach powędrowaliśmy na parking miejski w Broumovie, skad zabrał nas autokar do Nowej Rudy.

Może pogoda była niezbyt łaskawa, a humory niezbyt dobre, ale pozostaje nadzieja, że nasze kolejne „sasiedzkie wędrówki” będa coraz przyjemniejsze.

Wzór wypełnienia ksiażeczki GOT (wyliczono na podstawie Regulaminu COTG – trasy górskie poza granicami Polski, podglad)

Data

14.06.2014 Božanovský Spíčák-Koruna S13 2 tak
14.06.2014 Koruna-Loučná S13 3 tak
14.06.2014 Loučná-Broumov S13 6 tak
Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.