Jesienne Maliny, czyli z wizyta na Wielkiej Sowie

Słoneczna, acz nieco chłodna niedziela 28 września 2014r. to dzień, w którym spotkali się dolnoślascy turyści na szczycie Wielkiej Sowy. Organizatorami Zlotu byli członkowie Komisji Turystyki Górskiej z Oddziału PTTK w Wałbrzychu. Grupę turystyczna z Nowej Rudy poprowadził kol. Czesław Dominas.

Wędrówkę rozpoczęliśmy na Przełęczy Jugowskiej, gdzie dowiedzieliśmy się kto i kiedy ustawił znajdujacy się tam stalowy krzyż na piaskowcowym postumencie. Dalsza trasa (przynajmniej dla większości z nas) wiodła nowo przygotowana trasa rowerowo-narciarska, zboczami Koziej Równi w kierunku przełęczy Kozie Siodło. Tam postój i odpoczynek. No i szukanie Maliny…

Dalsza trasa to szlak czerwony i nietrudne podejście na szczyt Wielkiej Sowy. O ile nie liczyć wszechobecnych mokradeł… Niemniej jednak pod wieżę widokowa dotarliśmy o czasie i spokojnie przygotowaliśmy się do głównej imprezy. Stopniowo pod wieżę schodziły się kolejne grupy turystyczne – z Dzierżoniowa, Wałbrzycha, Kłodzka, Nowej Rudy i innych miejscowości. Tak “na oko” było nas tam ze dwie setki.

Główna część uroczystości zlotowych rozpoczęła się o godzinie 14:00 przemówieniem kol. Jacka Pielicha z wałbrzyskiego Oddziału PTTK. Dwaj członkowie koła noworudzkich “gwarków” otrzymali długo oczekiwane legitymacje o odznaki “Znakarza Szlaków PTTK”. W szeregi braci malarskiej wstapili Czesław Dominas i Witold Telus.

Wielu z uczestników zaopatrzyło się w nowa ksiażeczkę “Znam Góry Sowie”, zatem (zgodnie z sugestia kierownika wycieczki) po upieczeniu kiełbasek wyruszyliśmy na pierwsze punkty kontrolne – szczyt Małej Sowy i schroniska “Sowa” i “Orzeł”. Po doliczeniu “Wielkiej Sowy” mamy już 4 punkty zaliczone. Mieliśmy jeszcze nadzieję na “Zygmuntówkę” i “Bukowa Chatę”, ale czas był już późny i nadeszła pora powrotu. Oba schroniska musza zaczekać na inna okazję.

Wkrótce nasze kolejne wycieczki – razem z macierzystym Oddziałem w Kłodzku na “Kartofelka” 4 października i 5 października na rajd “Dwie Wieże” z okazji otwarcia wieży widokowej na Górze św. Anny.

Wzór wypełnienia ksiażeczki GOT:

28.09.2014 Wielka Sowa-Przełęcz Sokola S11 3 tak
28.09.2014 Przełęcz Sokola-Kozie Siodło, 4km S11 4 tak
28.09.2014 Kozie Siodło-Przełęcz Jugiwska S11 2 tak
Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.