Walentynki na serduszkowym szlaku

Na przystanku w Polanicy z autobusu wysypała się ponad pięćdziesięcioosobowa grupa miłośników wędrówek. Noworudzkich PTTK-owców i AniKije Noworudzkiego UTW, w dzień świętego Walentego serduszkowym szlakiem poprowadził Przodownik Turystyki Górskiej kol. Czesław Dominas.

Walentynkowe uśmiechy, na niebie tęcza i słodki poczęstunek kolegi Ryśka rozpoczęły nasz spacer. A serduszkowy szlak wcale nie wiaże się z Walentynkami… Został wyznaczony przez jednego z zasłużonych dla Polanicy lekarzy – dr Józefa Matuszewskiego, który uważał, że na zdrowe serce nie ma nic lepszego niż długie spacery na świeżym powietrzu. Tenże dr Matuszewski pozdrowił nas z pomnika wyraźne zadowolony, że idziemy jego szlakiem. Minęliśmy hotel Sana, przydrożne kapliczki, kilka ładnych budynków ( przy okazji zwracajac uwagę, że w herbie Polanicy jest serce) i weszliśmy do lasu. Z przyjemnościa słuchaliśmy ptasich treli, słonko grzało a my cieszyliśmy się spacerem i własnym towarzystwem. Pierwszy przystanek nad stawem przy strzelnicy – głównie do zdjęcia nadmiernej ilości ubrania i upchnięcia jej w plecakach. Dalsza trasa “to w górę, to w dół”, przy której stała sobie dydaktyczna, mrówkowa ławeczka i wielka mrówa, prowadziła wprost do “Piekiełka”. Nasza pokaźna grupa ledwie zmieściła się w niezbyt wielkiej sali. Ale pozwolono nam dostawić stoliki z zewnatrz i spędziliśmy tu miła godzinkę, delektujac się grzanym winem, piwem, świeżo wyciskanymi sokami, a i smaczna zupa lub smażonym pstragiem. Było ciepło, przytulnie i gwarno, a kolega Czesław doskonale zabawiał całe towarzystwo fraszkami J. Sztaudyngera. Wejście na Piekielna Górę też okazało się fraszka, a stamtad to już rzut beretem do Złotego Widoku – czyli platformy widokowej. Widok – rzeczywiście złoty na Polanicę i okoliczne góry. Zejście nad tor saneczkowy “Góralka” dostarczyło nieco atrakcji (zwłaszcza AniKijom), bo droga była dość stroma, usłana mokrymi, śliskimi liśćmi i najeżona wystajacymi kamieniami, ale wszyscy pokonali ja bez mrugnięcia okiem. Jeszcze jeden punkt widokowy “Góralka”, zejście do parku zdrojowego i dziękujac sobie za wspaniały dzień i umawiajac się już na następne wyprawy, udaliśmy się w drogę powrotna, czekajacym na parkingu “uśmiechniętym autobusem”.

Noworudzki UTW

2016.02.14 Rozdroże pod Bukówka-Piekielna Góra S.13 1 tak
2016.02.14 Piekielna Góra-Piekielna Dolina S.13 1 tak
2016.02.14 Piekielna Dolina-Polanica Zdrój S.13 4 tak
Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.