Rajd pachnacy jesienia

Słoneczny, sobotni ranek 9 września zapowiadał piękny dzień, więc siedzenie w domu oczywiście odpadało. Na jesienny rajd wyruszyła ponad trzydziestoosobowa grupa skumulowanych sił “Gwarków Noworudzkich” i “Anikiji”. Wystartowaliśmy z Bartnicy (XVI/XVII-to wieczna wieś należaca niegdyś do Stillfriedów), spod zajazdu “Pod dwiema lipami” (dawniej “Zu den zwei Linden”) czerwonym szlakiem spacerowym na wzgórze Leszczyniec (Góry Suche) w kierunku Trójpańskiego Kamienia. Szlak spacerowy wyznakowany jest raczej enigmatycznie, więc maszerowaliśmy leśnymi drogami znanymi naszym przewodnikom. Las pachniał grzybami i zapraszał do ich zbierania z czego skwapliwie skorzystaliśmy, po drodze objadajac się jeszcze słodkimi jagodami. Podziwialiśmy rozległe widoki, pięknie wygladajace w trawie rodziny muchomorów i liliowe wrzosy. Jesienne już słońce dawało niesamowita, perłowa (jak zauważyła jedna z uczestniczek rajdu) poświatę otaczajacej nas przyrodzie. Trójpański Kamień oczywiście odnaleźliśmy bez trudu. Jest to kamienny obelisk, postawiony w 1732 roku, kiedy to w tym miejscu stykały się dawne granice Czech, Ślaska i Hrabstwa Kłodzkiego. Na kamieniu odczytać można jeszcze wyraźnie herb Hochbergów, Stillfriedów oraz opatów z Broumova. Kilkaset metrów dalej przywitała nas malownicza wioseczka Janovicky, a restauracja “Zameczek” zachęcała do wejścia zapachami dobrego jedzenia. Więc nie zwlekajac, skorzystaliśmy chętnie z tej zachęty i ulokowaliśmy się na tarasie. Słoneczko, widoczek, dobre piwo i smażony ser z tatarska omaczka oraz własne, oczywiście doborowe towarzystwo – pełny relaks i snucie planów na następne dłuższe i krótsze wycieczki. Nasz rajd zakończyliśmy zejściem do Głuszycy Górnej, uzupełniajac jeszcze zbiory grzybów. Wycieczkę “Jesień na granicy” prowadził Przodownik Turystyki Górskiej kol. Edward Lada, a bezpiecznie woził nas Smilebus.

Jak zwykle zapraszamy na następna wycieczkę – kto jeszcze nie był z nami, niech chociaż raz spróbuje!

Noworudzki UTW

(1km, 0m)
S.09 1 tak
09.09.2017 Przełęcz pod Czarnochem-Głuszyca Górna S.09 2 tak
Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.