Rajd “Czerwony piaskowiec”

W dniu 16.02.2019 r. jedenaścioro „Gwarków Noworudzkich” + piesek „Tola” spotkało się pod Intermarche w Nowej Rudzie Słupiec, aby odbyć spacer pod nazwą „Rajd Czerwony Piaskowiec”. Uczestnicy rajdu, jak pisze historia, spotkali się w starodawnej wsi łańcuchowej wzmiankowanej w 1327 roku jako Slegelonis villa. Trasa naszego rajdu wiodła początkowo Głównym Szlakiem Sudeckim im. M. Orłowicza. Na ul. Połoniny dołączyło do nas jeszcze czworo „Gwarków Noworudzkich” i wędrowaliśmy mozolnie pod górę szlakiem czerwonym aż do wejścia na Drogę Krzyżową. Dalsza wędrówka mogłaby być utrudniona ze względu na oblodzenie Drogi Krzyżowej dlatego powędrowaliśmy leśną drogą i osiągnęliśmy cel rajdu – szczyt Góry Wszystkich Świętych oraz wieżę widokową. Pod wiatą rozpaliliśmy ognisko i po chwili wewnątrz unosił się aromat pieczonych kiełbasek. Kolega Czesław Dominas przeprowadził konkurs jednego pytania, który wygrała koleżanka „OLEK” za co otrzymała nagrodę. Po posiłku i sesji zdjęciowej, w blasku słońca, udaliśmy się w drogę powrotną bez szlaku wokół Góry Kościelec, tak aby ominąć oblodzoną drogę. W związku z tym, że niektórzy uczestnicy trasę tą pokonywali po raz pierwszy, grupę początkowo prowadziła koleżanka Małgosia Kuczaj a potem jedna z najmłodszych uczestniczek Halinka Zychowicz. Trasa biegła po zaśnieżonych bezdrożach wokół Kościelca, potem przez Osiedle Waryńskiego, ul. Szkolną, Radkowską i tak dotarliśmy do miejsca rozpoczęcia spaceru. W dobrych humorach rozstaliśmy się jednocześnie obiecując sobie, że znowu spotkamy się na szlaku.
Edward Soja

Wpis do książeczki GOT:
Data odbycia wycieczki – 16.02.2019
Trasa wycieczki    – Nowa Ruda Słupiec – Góra Wszystkich Św. – Nowa Ruda Słupiec (10km., 300 m.)
Nr grupy górskiej wg reg. GOT PTTK – S.11
Punków wg reg. GOT PTTK – 13
Czy przodownik był obecny – tak

(Zdjęcia zjadł wirus)

Ten wpis został opublikowany w kategorii Relacje z naszych wypraw. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.