III Marsz Nordic Walking Studentów UTW

Tym razem pogoda dopisała znakomicie i czterdziestoosobowa “kijkowa” grupa stawiła się na start (9 maja punktualnie o godz. 11.00) ogólnopolskiego  III Marszu Nordic Walking Studentów UTW 2015.

Głównym pomysłodawca i organizatorem Marszu jest Stowarzyszenie Akademia Złotego Wieku – Uniwersytet Trzeciego Wieku w  Wejherowie przy współudziale Polskiej Federacji Nordic Walking oraz Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu w Gdańsku. Patronat honorowy nad akcja promujaca czynne spędzanie wolnego czasu – ” anima sana in corpore sano – w zdrowym ciele zdrowy duch” objał Minister Pracy i Polityki Społecznej, Władysław Kosiniak-Kamysz. Lokalnym organizatorem Marszu był Noworudzki Uniwersytet Trzeciego Wieku, a koordynatorem lider sekcji turystycznej przy NUTW “AniKije” – Anna Szczepan. Razem ze słuchaczami NUTW na trasę wyruszyła  Pani Poseł Monika Wielichowska oraz grupa noworudzkiego Koła PTTK im. Gwarków Noworudzkich z Przodownikiem Turystyki Górskiej, Kol. Czesławem Dominasem na czele. Skwapliwie skorzystaliśmy z obecności przewodnika “z blacha” i marsz stał się piękna wycieczka turystyczna. Tym marszem świętowaliśmy również Dzień Zwycięstwa. Wystartowaliśmy z Nowej Rudy – Słupca spod popularnej “ziemniaczarki”, czyli dawnego magazynu warzyw (obecnie skład materiałów budowlanych) przy torach też dawnej Kolei Sowiogórskiej (poczatek XX wieku, teraz wywozi się ta trasa urobek z kamieniołomu gabra). Pozostawiajac po lewej stronie pięknie kwitnace ogródki działkowe, powoli  zaczęliśmy się wspinać na Górę Banach, liczaca sobie 536 m n.p.m. Widoki były przepiękne, więc postoje były częste aby je podziwiać, przy okazji słuchajac opowieści, wspomnień i legend naszego przewodnika. Wreszcie wiemy jak się która górka w najbliższej okolicy nazywa i potrafimy je pokazać! Ze szczytu zeszliśmy do ulicy Kolonia, przystajac na chwilę przy starej kapliczce, a potem kierujac się w stronę powrotna pomaszerowaliśmy trochę polna droga, trochę lasem z daleka przygladajac się zabytkowej wilii J.Wittiga. Teraz ogródki działkowe mieliśmy tuż obok i cieszyliśmy oczy pięknymi kwiatami. Marsz zakończyliśmy w punkcie startu dziękujac sobie wzajemnie za miło spędzony wspólnie czas. Może za rok będzie nas jeszcze więcej?

fot. Edward Lada i Józef Blechinger

Noworudzki UTW

Anna Szczepan

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.