Nadeszła pora na Kolorowe Jeziora

Piękna słoneczna sobota, 7 maja 2016r. i połaczone 3 grupy turystyczne – Koło “Gwarków Noworudzkich”, SKKT w Szkole Podstawowej Nr 3 im. Josepha Wittiga pod opieka kol. Karola Maliszewskiego, Izabeli Muller i Przodownika Turystyki Górskiej, kol. Edwarda Lady oraz grupa turystów z Gimnazjum nr 1 im. Zjednoczonej Europy w Nowej Rudzie pod opieka mgr Barbary Stoińskiej – wszyscy grzecznie na stacji kolejowej “Nowa Ruda”. I jeden cel – dziś zdobywamy Rudawy Janowickie!

Do stacji Janowice Wielkie dotarliśmy około godziny 9:00. Ze stacji powoli szlakiem zielonym, w górę, zboczem Suchej Góry (561m), na której znajduja się ruiny Zamków Bolczów. Przy świetnie zachowanych ruinach średniowiecznego zameczku postój i sesje fotograficzne. Potem szlakiem czarnym poprzez formacje skałek “Głaziska Janowickie” aż do Doliny Janówki, nad która znaleźliśmy przepiękny Skalny Most oraz skalna formację znana jako “Piec”.

Z Doliny Janówki powędrowaliśmy szlakiem żółtym, wciaż w górę, aż do Polany Mniszkowskiej. Niestety tu zagrać w piłkę się nie udało, więc szukaliśmy konsekwentnie miejsca na zboczu Wołka (878m). Tu znaleźliśmy słoneczna i w miarę równa polanę oraz dogodne miejsce na ognisko.

Z polany dalej już bez szlaku, leśnymi ścieżkami w kierunku Hali Krzyżowej, gdzie trafiliśmy na szlak żółty. Dalej szlakiem, pod wsia Rędziny, w kierunku Przełęczy Rędzińskiej. Tu zmiana – znów tajnymi ścieżkami – do “Zielonego Jeziorka”. Niestety pierwszy z kolorowych stawów okazał się tylko większa kałuża. Trzeba zatem pamiętać, że “Zielone Jeziorko” to formacja okresowa, pojawiajaca się w miarę widocznie tylko przy roztopach wiosennych lub większych ulewach.

Na szczęscie Jeziorko Błękitne było wielkie, zachwycajace i naprawdę błękitne. Poruszeni błękitem powędrowaliśmy w dół, w kierunku Purpurowego Jeziorka, które tak naprawdę jest raczej brazowo-fioletowe, a potem przy małym Żółtym Jeziorku, które jest właściwie brazowe. Potem już na parking w Wieściszowicach i w drogę w kierunku stacji Marciszów.

Zapadła decyzja, aby zejść ze szlaku zielonego, który prowadzi dość męczaca droga asfaltowa i wybraliśmy tajne ścieżki przez łaki, lasy i pola. Całkiem wygodna dróżka, która dawno temu prowadził szlak zielony (i komu to przeszkadzało?), dotarliśmy wreszcie do stacji Marciszów.

Supernowoczesny skład “Impuls” dowiózł nas do Wałbrzycha, gdzie chwila czasu pozwoliła na rozegranie konkursu krajoznawczego (gratulujemy zwycięzcom!). A potem, ostatnim szynobusem, wróciliśmy do Nowej Rudy.

Dziękujemy wszystkim 43 uczestnikom i organizatorom udanej wycieczki, która niedawno kapryśna pogoda kazała odwołać.

Wzór wypełnienia ksiażeczki GOT:

07.05.2016 Purpurowe Jeziorko-Wieściszowice S.05 1 tak
07.05.2016 Wieściszowice-Marciszów S.05 4 tak

Razem: 22 punkty GOT.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.